2018 – Mevrouw de Groot gaat Fietsen

Dit jaar spelen we “Mevrouw de Groot gaat fietsen”, een reis naar het einde die ergens op een landweggetje begint. De fiets van Mevrouw de Groot is stuk. Er is iets met een band of de fiets is omgevallen. In ieder geval is het problematisch. Voorbijgangers komen en Mevrouw de Groot geeft niets en niemand ontziend haar commentaar op de ellende die haar almaar overkomt. De voorbijgangers blijven standvastig hulp aanbieden om haar verder op weg te helpen. Uiteindelijk is er een vriendelijke buurman die haar naar het treinstation van Assen wil brengen.Tijdens de reis naar het einde wordt het gaandeweg carnavalesker. De voorbijgangers worden vreemder en de eindbestemming ongewisser…

De voorstellingen van zaterdag zijn uitverkocht! U kunt wel op de wachtlijst geplaatst worden. Als er plek is zullen we u z.s.m. bellen of mailen. Maar: wie het eerst komt…… Reserveren of wachtlijst >>

Mevrouw de Groot gaat fietsen
Auteur Jan Ploeger (1949)
Regie Klaas Bolhuis
Muziek Nico Wesselingh en Vetschiller
Spelers Sophie Dekker, Anne-Marie de Groot-Wesselingh, Ben van Leeuwen, Maarten Mous, Marja van Wetten, Mechtild Oostdam, Bart de Roo, Marten Venema
Techniek Nico Wesselingh, Paul Meijer
Decor en effects    Lambert Wouda, Marcel Frissen
Camera en montage   Loek Janssen
Opvoering 10 april,  aanvang 20.30 uur (try-out), en 12, 13 en 14 april, aanvang 20.00 uur
Locatie Pleyn68, Rijndijk 92, Hazerswoude-Rijndijk
Toegang Entreekaarten voor de try-out 7 euro, voor de voorstellingen 10 euro
Reserveren KLIK HIER
Of bel 06-55876875 (Anne-Marie)
Meer info: 06-55876875 (Anne-Marie) of 06-11266169 (Ben), info@toneelvereniging-onderons.nl

Jan Ploeger is auteur en vooral wereldberoemd in Hazerswoude. Hij schreef voor ons de Cor en Koos gedichten. Daarna voor het eerste festival het avondvullende Cor en Koos en het Zwarte Gat, een bewerking van het oorspronkelijke Bidermann und die Brandstifter. Voor het tweede festival schreef hij teksten voor de Dwaaltocht en de opera Oh Frederik. Ter gelegenheid van de opheffing  van de Gemeente Rijnwoude was hij verantwoordelijk voor een groot deel van de teksten van het in Koudekerk, Hazerswoude Rijndijk, Hazerswoude Dorp en Benthuizen uitgevoerde ‘Het Spektakel’. Hij schreef vier historische jeugdromans Het Lage Huis, De Graanmoorden, Oproer in Utrecht en Verdacht.

Nico Wesselingh is al jarenlang verbonden aan Onder Ons. Eerst als speler, later vooral de technische man. Zijn eerste bijdragen als componist waren voor De Dwaaltocht en de opera Oh Frederik. Hij was mede-initiator van Het Spektakel.

Vetschiller zal de muziek van Nico uitvoeren. Deze Leidse band verzorgde eerder muziek voor Onder Ons.  Met name in Ronkende Motoren viel hun een minutenlang applaus ten deel.

v.l.n.r. Ton Schijvens, Marcel Frisse, Renk-Jan Vissers
Niet op de foto: Gerard Hoog, Taco Pieters