2017 – Ronkende motoren

Ronkende motoren – Klapt u maar!
De serie voorstellingen van dit jaar zit er weer op. Met veel plezier hebben we tot genoegen van het publiek Ronkende motoren gespeeld.
Hieronder zie een filmpje met foto’s, gemaakt door Diana Baak. Binnenkort meer!

Spanning en spionage in Dick Harden’s vliegtuigfabriek

In het toneelstuk Ronkende Motoren staat de strijd van een vliegtuigfabrikant om het hoofd boven water te houden centraal. Succesvolle ontwikkeling van een nieuw vliegtuig is het enige dat de noodlijdende fabriek nog van de ondergang kan redden. Directeur Dick Harden heeft zijn nieuwe en veelbelovende vliegtuigmodel daarom ingeschreven voor de internationale vliegrace London-Tokio. Alles wordt op alles gezet om daar goed voor de dag te komen. Maar dan staat opeens het echtpaar Parker uit Amerika op de stoep met verdacht veel belangstelling voor het nieuwe vliegtuig. Tot overmaat van ramp wordt directeur Dick ook nog eens verliefd op zijn secretaresse Gonny waardoor hij zijn scherpe blik op de fabriek en de race verliest. Genoeg ingrediënten voor een ‘turbulente’ mix van romantiek en spannende intriges. Maar dan volgt in het derde en laatste bedrijf de verassende ontknoping. En daarin blijkt niets te zijn zoals het leek…

Mocht u denken met een gedateerd en oubollig stuk van doen te hebben, dan helpen wij u hierbij uit de droom. Door de regievoering van Klaas Bolhuis en de muzikale omlijsting van het slot van het stuk door de Leidse groep Vetschiller worden tijdloze thema’s als het najagen van dromen, verliefdheid, tegenwerking en het glazen plafond voor vrouwen in een modern jasje gestoken.

Ronkende Motoren
Auteurs Jan Everwijn & Bob Bertina (1937)
Regie Klaas Bolhuis
Muziek Vetschiller
Spelers Marten Venema, Roos Durenkamp, Sophie Dekker, Bart de Roo, Anne-Marie de Groot-Wesselingh, Ben van Leeuwen, Maarten Mous
Techniek Nico Wesselingh, Paul Meijer
Opvoering 20 (try-out), 21 en 22 april, aanvang 20.15 uur
Locatie Pleyn68, Rijndijk 92, Hazerswoude-Rijndijk
Toegang Entreekaarten voor de try-out 5 euro, voor de voorstellingen 10 euro
Reserveren info@toneelvereniging-onderons.nl
Anne-Marie: 06 55876875
www.toneelvereniging-onderons.nl
of met ons reserveringsformulier.

Repetitiefoto
Secretaresse Gonny (Roos Durenkamp)
Directeur Dick Harden (Marten Venema)

Een deel van een recensie uit De IJsselbode van 29 april 1954

Regisseur Klaas Bolhuis

Vrijdag was Onder Ons in de oefenruimte van Vetschiller voor een gezamenlijke repetitie.
Luister hier naar een korte impressie.

Zaterdag 15 april was Ben van Leeuwen te gast bij het programma Cultuur071 van Sleutelstad FM. Luister hier naar het interview met Ben.