2021 – Een Boerentrouwerij

Thema ‘afscheid nemen’

In 2020 zijn Anne-Marie en Cees de Groot van hun boerderij aan het Spookverlaat in Hazerswoude-Rijndijk verhuisd naar Alphen aan de Rijn. Zij hebben daarmee afscheid genomen van het boerenleven en het stokje overgedragen aan hun zoon Koen. Door de verhuizing is het idee ontstaan om een voorstelling te maken met als thema ‘afscheid nemen’. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een nieuw stuk ‘Een boerentrouwerij’, speciaal voor Onder Ons geschreven door Jan Ploeger. Daarbij zijn er boeiende plannen van regisseur Klaas Bolhuis om te filmen, muziek erbij te laten componeren, en om buurtschap Groenendijk te betrekken bij de voorstelling.

Opvoering maart 2022

Het wordt weer een grootse productie die in de schuur van een boerderij zal worden opgevoerd.  Momenteel vinden de voorbereidingen plaats, zoals subsidies aanvragen, oud-spelers benaderen, tekst lezen, op zoek gaan naar kleding en een repetitieschema’s opstellen.
In nmovember  starten de repetities. Op 18, 19, 20, 25 en 26 maart 2022 wordt het stuk opgevoerd op een boerderij.

Heb je zin om mee te doen, als speler of vrijwilliger?

Mail ons dan info@toneelvereniging-onderons.nl of bel met Anne-Marie: 06 55876875

Bonte stoet voor filmopnames Boerentrouwerij

Wie het zaterdag  16 oktober heeft gezien vroeg zich wellicht af wat voor bijzondere bruiloftsstoet door de Groenendijk trok. Het ging om filmopnames voor de jubileum voorstelling van Onder Ons die in het voorjaar wordt opgevoerd op een boerderij.

Onderdeel van het stuk zijn filmbeelden van een boerentrouwerij en de opnames daarvoor vonden in buutschap De Groenendijk plaats. Het werd een gezellige dag met een gezelschap van zo’n 50 spelers en vrijwilligers. In de ochtend werden opnames gemaakt van een bruiloftsfeest in Pleyn68. Voor de gelegenheid trad daarvoor de lokaal beroemde band Figleaves 2.0 op. ’s Middags werd een bruiloftsstoet gefilmd.